Workshop Insights by Clients

In het kwaliteitskader is een duidelijke rol toegekend aan cliëntervaringen. Wij zien dat de zorgwereld worstelt met vragen als hoe komen wij structureel aan ervaringen waar mijn organisatie daadwerkelijk iets van kan leren? Luisteren wij wel goed naar onze cliënten? Hoe zijn wij veranderd naar aanleiding van ervaringen van onze cliënten?

Drempels! Elke organisatie heeft ze. Maar wat doe je eraan?

De Workshop Insights by Clients biedt een fundamenteel nieuwe kijk op cliëntervaringen en hoe deze te gebruiken om de kwaliteit van zorg te verbeteren. Guido en René van het Erve vertellen door middel van veel praktijkvoorbeelden hoe cliëntervaringen kunnen leiden tot verbeteringen, maar ook tot escalaties. Door middel van een aantal opdrachten ga je aan de slag om inzicht te krijgen over de feedback van jullie belangrijkste ervaringsdeskundigen.

Voor wie?

De masterclass is voor iedereen die zich met kwaliteitsbeleid bezig houdt en/of geïnteresseerd is in grip te krijgen op feedback die elke dag door cliënten en patiënten wordt gegeven. En er ook daadwerkelijk iets mee willen doen! Van wijkverpleegkundige tot manager, voor iedereen die de zorg vanuit het perspectief van de cliënt wil verbeteren is deze workshop een verrijking.

Wanneer?

U kunt voor jouw organisatie een workshop aanvragen. Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op. Ook plannen wij regelmatig workshops.

De eerstvolgende is:

Dinsdag 27 februari 2018 van 12.30 uur tot 16.30 uur
Plaats: Rijksstraatweg 171, 6573 CN in Beek – Berg en Dal

Kosten?

Wij bieden de masterclass aan voor € 169,-, exclusief btw. Voor medewerkers van ZZG zorggroep en Siza is de inschrijving gratis.

Hoe ziet het programma er ongeveer uit: 

12.30 uur:   Inloop
13.00 uur:   Ontvangst en voorstellen
13.15 uur:   Hoe gaat u om met cliëntervaringen?
13.45 uur:   Introductie: Insights by Clients
14.15 uur:   Aan de slag. Stap 1: maak die ijsberg zichtbaar!
15.00 uur:   Aan de slag. Stap 2: omgaan met onmacht
15.45 uur:   Aan de slag. Stap 3: leren en verbeteren, de feedbackloop
16.00 uur:   Conclusies
16.30 uur:   Napraten / Borrel

Geïnteresseerd?

Meld je hieronder aan

Insights by Clients